Trainingen

ALGEMENE INFORMATIE

De zwemmers worden in verschillende leeftijdsgroepen ingedeeld en trainen wekelijks 1x in het zwembad “Nautisport” te Edingen.
OPM.: Deze trainingsuren zijn richturen, hier kan van afgeweken worden na aanvraag van de ouders en goedkeuring van de trainers.

VRIJDAG (Edingen) Op vrijdag van 17 u 15 tot en met 18 u 00 zwemmen de allerkleinsten: kinderen van het kleuteronderwijs en het eerste leerjaar. Hierbij wordt er vooral aandacht besteed aan het verbeteren van de schoolslag, het aanleren van andere zwemstijlen zoals crawl en rugcrawl en het behalen van de volgende zwembrevetten. Tijdens de trainingen krijgen de zwemmers voldoende individuele begeleiding door ervaren en gediplomeerde trainers. Tevens wordt er getracht de zwemmers een stevige basis aan te brengen die hen de kans geeft om zijn of haar zwemcarrière verder uit te bouwen.

VRIJDAG (Edingen) Vanaf 18 uur gaan de trainingen voor de zwemmers van het tweede, het derde en vierde leerjaar door. Het trainingswerk en stijlverbetering worden verder gezet. Er wordt ook getracht de conditie van de zwemmers te verbeteren en op peil te houden. Vanaf 19 u 00 gaan de trainingen van het vierde, vijfde en zesde leerjaar door. Hier verschuift de aandacht meer naar het verbeteren van de zwemstijlen (schoolslag, crawl en rugcrawl) en het aanleren en verbeteren van de keerpunten (schoolslag en crawl) en de startduik. Het eerste middelbaar t.e.m. de volwassenen zwemmen van 20 u 00 tot 21 u 00.  Hierbij worden zowel de verschillende zwemslagen (schoolslag, crawl, rugcrawl en vlinderslag), de keerpunten van elke zwemslag en de startduik aangeleerd als verbeterd. Ook hun zwemconditie wordt steeds verder getraind.

ZATERDAG (Edingen) Van 16 u 00 t.e.m. 18 u 00 is er opnieuw de mogelijkheid voor de kinderen van het 2de tot en met het 6de leerjaar om te trainen. Let op, dit wil niet zeggen dat zij 2 keer trainen, wel dat zij iets meer keuze hebben uit trainingsuren. Hier verschuift de aandacht meer naar het verbeteren van de zwemstijlen (schoolslag, crawl en rugcrawl) en het aanleren en verbeteren van de keerpunten (schoolslag en crawl) en de startduik.

Opmerking 1: Tijdens de trainingen wordt er ook aandacht besteed aan de voorbereiding van onze jaarlijks georganiseerde zwembrevetten, clubwedstrijd en zwemmarathon  (-12 jarigen).

DE GROEPEN
GROEP 1 (Edingen) kleuters en 1ste leerjaar  vrijdag van 17u15 tot 18u00
GROEP 2 (Edingen) 2de, 3de en 4de leerjaar  vrijdag van 18u00 tot 19u00
GROEP 3 (Edingen) 4de, 5de en 6de leerjaar vrijdag van 19u00 tot 20u00